tisdag 25 augusti 2009

Tisdag.

Igår började vardagen. Idag skulle jag ha en ta tag-i-livet-dag. Får se hur det blir med det. Lägenheten behöver piffas och jag behöver komma igång med så väl klubbar som artiklar och studier.

Jag drömde så sjuka drömmar i natt. Om tjejer som slogs om mig och tvingade mig att välja – vilket jag gjorde. Drömde att mamma grät. Och att jag åkte till Oslo och gömde mig nånstans i flera dagar för att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Vaknade och var övertygad om att jag var där och att nån hade hittat mig. Sen somnade jag om och drömde att jag stal tusenlappar av en bekant och eldade upp ett fönster i hans lägenhet. Men jag ångrade mig, la tillbaka pengarna och släckte elden. Men fönstret blev helt förstört. Undrar hur jag lyckades förklara det?

Utanför mitt hus spränger de med dynamit. Hela huset skälver och skakar. Måste nog gå ut och titta. Sen ska jag nog lägga mig i solen och enbart tänka på mig själv.

Inga kommentarer: