torsdag 20 augusti 2009

Oh, what a night.


Pustervik ikväll. Efter middag hos Doris m. familj. Mc-gängsdebatt med stans mest gängkunniga. Insmit på övervåningen. Bjudvin. Bjudsprit. Bjudöl. Brittiskt fotbollsteater. Sevärd. Suzanne Osten i publiken. Likaså landets bästa scenograf (som alltid när jag går på teater). Träffade en fd retorikprofessor från skolan min. Han kände Isztvan, min gamle ungerske retoriklärare som jag och Folkparkskungen bjöd på kräftor, sång och brännvin en gång. Efter teatern var det klubb. En ytterst intern historia för deltagarna i tidernas hemligaste och mest välfinansierade teaterfestival - Seas. Bartendern bjöd på tobak och goda råd. Sen åkte jag fel med trikken och gick otäckt vilse på stans största kyrkogård. Men nu är jag hemma hos Pao igen och ser ett uselt MacGyver-avsnitt. God natt. Imorgon står kräftor överst på agendan. Och framtidsplanering. Big issues. Skål, god natt och ridå.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jeg venter i spenning på resultatet.