lördag 8 augusti 2009

Lördag. Soligt.

Lördag alltså. Jag fixar och donar lite inför morgondagen. Tömmer lådor och gör i ordning. Och har bokat derbybiljetter till mig och Folkparkskungen.

Gårdagen blev mycket trevlig. Ljummen  i gräset var alldeles för överbefolkat men ändå relativt trevligt. Jag lärde mig äta med pinnar och drack mig lullig på rosé. Christopher Sander gjorde en fin spelning, betydligt bättre på det här avskalade sättet än när han envisas med att spela barnvisor med sitt komp-rock-band. Den enorma folkmängden gjorde att vi inte riktigt fick ro att avnjuta Cocoanut Groove och Hajen. Jag och Redaktörn begav oss mot stan via hans barndomskvarter runt Trekanten och han visade olika buskar från hans tonår. Jag blev lite nostalgisk också i dessa kvarter. Bodde där i mitt förra liv. Trivdes bra. Åkte hissbana och sånt.

DSC00958

Grillpartyt på Reimersholme var trevligt (om än lite mörkt). Dansligan var samlad för första gången på länge. Fint så. Sen fyllevirrade jag och Folkparkskungen runt i Hornstull och råkade fånga en sorglig stackare på film när denne avbröt vårt lilla konstfilmsprojekt.

Sen blev det nakenbad vid Långholmen och väl hemma en mun Nyköpings Brännvin och en mun Gammeldansk.

Nu börjar det snart laddas inför kvällen. Något kulturellt och kreativt hoppas jag på. Lite kulturell har jag varit idag redan. Jag och Solnatattarn besökte ett solbadande Rackarbacken på Södermalm och såg open air-föreställningen Solen bor i Karlstad – en liten show om Thore Skogman i eftermiddags. En trevlig tillställning även om mellansnacket blev lite väl högtravande och obegripligt emellanåt. Men älskar man Thore så kan man inte klaga på att få höra hans poesi.

Avslutningsvis måste jag bara få dela med mig av min favoritlåt med min favorit-Thore:

Inga kommentarer: