onsdag 19 augusti 2009

Onsdag eftermiddag.


Sitter på en bänk och försöker tänka. Men det snurrar i min skalle som är till bristningsgränsen full. Och det bultar och det bankar i bröstet (av allt kaffe eller?). Och ett revben värker. Försöker formulera en pjäsidé som legat och grott i bakhuvudet halva sommaren och som plötsligt fått nya injektioner. Funderar på vad som ska ske i höst. Hur ska alla projekt förverkligas? Tänker på att jag verkligen börjar tröttna på Stockholm. Har alltid som roligast när jag inte är där. Varför är det så? Försöker få bort Thore Skogmans plättlaggslåt ur närminnet. Funderar på att bli full ikväll. Behöver uppenbarligen rensas och ordnas mellan tinningarna. Ångesten över att jag kanske gjort nåt galet behöver vätas. Jag tror jag behöver en tre, fyra kräftskivor med samtliga tillbehör. Och jag tror att jag behöver en psykolog. Nu gick Bad Cash Quartet-sångaren förbi min bänk. Det får bli startskottet till ytterligare en kväll i försvirringens tecken.

Inga kommentarer: