fredag 14 augusti 2009

Oslo vs. Gbg.

Sitter på ett kontor i Oslo. Ett music management-kontor. Gillart. Jag vill också ha ett kontor. Med pingisbord, Fernet och allt annat som ingår. Dærifrån skulle jag førændra værlden.

Skulle egentligen tagit en buss till Gøteborg och Way out west i førmiddags, men bestæmde mig før att stanna en dag till. Detta av flera anledningar.
1. Gøteborg ær inte lika trevligt som Oslo.
2. Jag ær stressad øver alla mænniskor jag bør och vill træffa i Gøteborg.
3. Alla band som spelar på Way out west idag (som jag vill se) har jag redan sett hær i Oslo på Øya. (Skulle væl kanske inte døtt av att få se Beirut och Antony & The Johnsons i och før sig.)
4. Ikvæll spelar Suburban Kids With Biblical Names, eller skbwn som vi vænner till bandet tydligen sæger, på Garage. Och dærefter ær jag nyfiken på klubbkonceptet Get Dancy som bjuder upp till indie-dans.
5. Jag har fått så många nya bekantskaper hær i Oslo som jag gærna umgås lite mer med. Speciellt en.

Idag har jag inget festivalarmband. Så jag hænger mest runt. Hade tænkt besøka Ibsen-museet, men hinner nog inte det. Mina norska vænner visste inte ens att det fanns. Och før øvrigt ær ju Strindberg bættre, något som jag tydligt klargjorde i en debatt igårkvæll efter øl, vin och Fernet. Solen skiner och jag bør gå ut. Kanske hittar nåt stælle att høra Lily Allen och Madness ifrån.

Vore det inte så dyrt hær (150 SEK før en pizza!) och om inte svenskar stod så lågt i kurs så hade jag nog stannat før gott.


skwbn spelar "Loop Duplicate My Heart" på Club King Kong i juni.

Inga kommentarer: