tisdag 11 augusti 2009

Nydelig.

Om sex timmar går tåget till Oslo. Byter i Karlstad. Semester. Semester. Semester. Behöver lite miljöombyte. Är så jävla rädd för att springa på “fel” människor på stan (det var nära igår…usch).

Fast måndagskvällen bevisade att man kan vara miljöombytlig också i Stockholm. Premiärhänget i Ivar Los park bjöd på gott sällskap och god stämning (innan Södra latin-idioterna fick fram gitarren strax bredvid oss och våldförde sig på såväl Hellström som Åkerström). Det finns uppenbarligen mycket kvar att uppleva. Bara kreativitet får lite spelrum. Stockholm har nog satt klorna i mig ändå. 

I Oslo är det festival. Med nästan identisk line-up som Way out West (som jag besöker i helgen). Fast jag känner ju knappt igen något band. Sån ungdomsmusik mest tror jag. Men dom Glasvegas ska jag väl se tror jag.

En stor fördel, utöver den rent ekonomiska, med att inte betala entré på festivaler är att man inte bryr sig så mycket om själva musiken. Pressen att se det där bandet man aldrig hört talas om och som ofta visar sig vara rätt kasst men som alla pratat om innan (typ Neil Young) försvinner. 

Jag blir glad av att jag ska se My Little Pony två gånger i Oslo i alla fall. Och snacka svorsk med dem. Och dricka svenskköpt rosé på Olas uteplats.

Polaroid på My Little Pony-Simen av My Little Pony-Jörgen Nordby. Han tar fina bilder med sin kamera. Kolla bara:

 

Semester. Semester. Semester.

Inga kommentarer: