onsdag 2 september 2009

Högt vs. lågt.

Efter det bedrövliga Oldsberg-tramset tänkte jag se en för tv filmad teaterföreställning. Filmad runt hörnet på Högdalens egna teater. Såg introt. Tricken rullade in (från Rågsveds-hållet). Människor steg av. Människor gick gången mellan nedlagda Dam-shopen och brandbombade Grand Brand Coffe. Människor gick in på teatern. Människor vimlade i den fantastiska foajén. Sen började föreställningen. Jag pallade typ två minuter.

n534937664_1057240_1814     Foto från sommaren 2008. R.I.P.

Slog istället över till kanal 6. Där visades collage-komedin Accepted med Justin Long i huvudrollen. En rar liten historia med ett överlyckligt slut. Sen såg jag sista halvan av Dodgeball på kanal 3. En inte lika rar historia med Justin Long i en av de ledande rollerna. Den hade jag sett förut. Gillar den inte. Men Ben Stiller får till det några gånger.

Vet inte varför jag gjorde dessa val? Kan det bero på mina studier av det postmoderna samhället och dess estetik där det höga och det låga blandas friskt. Eller är det för att jag har ångest och US-amerikanskt skräp botar ångest bättre än Norén?

Och, ja… TV:n står kvar. Men tidningen kom inte i morse.

Inga kommentarer: