onsdag 23 september 2009

Grattis B.B.

Jag åker som sagt till Bokmässan ikväll. I Göteborg that is. Ska bli riktigt trevligt. Men det är en sak som smärtar. Jag missar årets (millenniets?) fest på Kägelbanan här i Stockholm på fredag. Punk-skivbolaget Beat Butchers firar då sin 25-åriga existens. Och vilket firande det lär bli. Hela mina tonår står på scen igen. Det är som att Hej Baberiba-kvällarna på Sala Folkets Hus aldrig försvann. Och Hans & Greta från Sala spelar. Det band jag antagligen sett flest gånger live. Och Köttgrottorna (som väl iofs inte lagt av helt) med Mongo i spetsen, som jag hängde med på Gran Canaria för snart 20 år sedan. Och Radioaktiva Räker. Och Coca Carola. Och 23 Till. Och Asta Kask. Och mer därtill.

Ett bättre 30-årsfest hade jag inte kunnat ha. Fan, det smärtar så jag får fysiskt ont i hela kroppen. Fan, fan, fan! Varför ska världen vara så ond?

Men jag får i alla fall trevligt på premiären (och premiärfesten) av Henrik Ibsens Brand Angereds Teater på fredagkvällen. Jag ska ockupera nån Spotify-dator och bara spela trallpunk. Som en hyllning till Beat Butchers.

Och på lördag kl. 10.00 sänder Melodikrysset live från Bokmässan. Det är ok kompensation.

1 kommentar:

Mandy sa...

Jag ska dit! Lär vara yngst där.