torsdag 10 september 2009

God morgon.

Vaknade nyss för andra gången idag. Det blev en rejäl urladdning igår. Kaffe, tårta, tjejcigg, vin, öl och skumpa på 09-festivalen. Och introtävling. Och nyårsaftonsstämning inför 09.09PM. Sen en partyflaska vittjut på tricken. Sen öl på Carmen och sen ännu mer öl på Lilla Hotellbaren (vars toaletter jag gillar). Tur att de stängt insläppet på Kvarnen när vi kom dit. Minnet sviker lite faktiskt. Men jag gick grafisk design på Nyckelviksskolan ett tag kommer jag ihåg. Och det blev nattbuss hem. Det var ett tag sen (kanske den här gången?). Jag väntade i en lånad halsduk som matchade Club King Kong-knappen jag bar på bröstet. Hade lunchmöte i skolan idag. Minns inte mycket därifrån, men vi talade om bl.a. dinosaurier, voodoo och Tyrolen. Känns som det var igår. Nu lyssnar jag på Jonathan Richman i mörkeret. Kanske borde tända en lampa…

DSC01350  DSC01348

DSC01352

DSC01362

Lilla Hotellbaren förresten. Där spelar jag skivor hos Fritz’s Corner onsdagen den 30/9 tillsammans med Jerk Sörenson (The Second Band/Parker Lewis) och Peter Nilsson (CDOASS). Nämnda herrar är utbildningskamrater till mig och skivspelandet kan ses som en förfest till det stora jubileumsbaluns vi planerar till fredagen den 2/10 då Konst, kultur och ekonomi-programmet (som jag läser på) firar 10 år av existens. Skivspelandet kan också ses som en efterfest till min egen 30-årsdag som äger rum den 29/9. Den kommer inte firas då så det blir kanske enklast om ni överlämnar era presenter på Lilla Hotellbaren. 

Inga kommentarer: