torsdag 18 juni 2009

Sent

Det var trevligt. Det blev sent. Alldeles för sent.

Nästan alla var där. Kalle, Linnea, Magnus, Mackan, Daniel, Niklas, Karolina, Johan, Pontus, Jerk, Elin, Johannes, Micke, Zacke, Hampus, Emma, Christine, Sofia T, Frida, Zanna, Lasse, Jenny, Jennie, Lina, Sofie, Kim, Våldet, Ahde. Och Love. Och Myrdal. Och säkert nån mer jag glömmer att nämna nu och får skämmas inför.

Men det är som vanligt berg och dalar. När man varit uppe på toppen så hamnar man lika snabbt på botten igen när man kommer hem till ensamheten.

På vägen från tunnelbanan (där jag som sagt tidigare idag mötte Uje B) gick framför mig ett par. De såg kära ut. Jag avundades dem. Sen började de bråka (om nån ryska). Jag fortsatte att avundas dem. Tänk att ha nån att bråka med på väg hem från tunnelbanan. Om nån ryska, om försvaret, om Nelly Furtado. Om vad som helst.

Imorgon kommer bilder från kvällen. Om 5h35min stämplar jag in. Nu tar jag av min happy-face-mask och åmar mig över till sängen.

Ridå.

1 kommentar:

apan sa...

ja eller ännu bättre än att bråka med på vägen hem... någon att somna med och någon att vakna med...