torsdag 18 juni 2009

Är jag Gud?


Var nyss inne i den lokala second hand-butiken Re-Tur som drivs av någon kristen välgörenhetsorganisation. Skyltar med 50% rea lockade in mig. När jag bläddrade bland James Last och Lill Lindfors i skivbackarna så hör jag en kvinnoröst säga: "Vet Herren om att det är rea på alla kläder?" Galningar, tänkte jag. Sen hör jag: "Ursäkta?" Det var mig hon tilltalat.

Betyder detta att jag blivit någon slags profet i min eget närområde? Trodde det var omöjligt. Så nu kräver jag myrra, guld och rökelse i midsommarpresent av grannarna.

2 kommentarer:

Kakan sa...

jag hade nog närmare reagerat på den uråldriga benämningen herren/herrn. Är det inte bara så att du börjar bli gammal, Micke?

Micke sa...

Förvisso börjar man väl komma upp något i åren. Hade de sagt "herrn" så hade jag känt mig gammal. Men "Herren" är nåt helt annat.