onsdag 3 juni 2009

I mitt huvud

Är tillbaka framför datorn och pusslar ihop det sista med samlingsskivan jag nämnde i föregående inlägg. Den blir så satans bra. Men vad kan man annars vänta sig av en skiva som bland annat innehåller en av musikhistoriens kanske bästa låtar - "In My Head" med New Yorkarna The Ballet. Likt Jeffrey Browns bok Fumlig så handlar den låten om mig och mitt liv:

I know it's sad
But I can't help it anymore
'Cause what we had
I never felt like that before

It's just the way you move in slow
And then you say, "I have to go"

Don't tell me how
You never meant to lead me on
And then you vow
That when I wake up you'll be gone

Well mama said that I shouldn't care
But in my head you're the sun and air

and

I know this isn't really happening
Really happening to me

I know it's wrong
To make you fall in love with me
With just a song
And half a hit of ecstasy

But I was scared that you would leave
'Cause in my head you're all I need

and

I know this isn't really happening
Really happening to me


Don't tell me what to say
Don't tell me what to do
Don't show me how to be
Don't kill my fantasy

'cause

I know this isn't really happening
Really happening to me




Filmat på NYC Popfest 2007 av Caitlin Hays


Det känns fortfarande smått surrealistiskt att The Ballet spelat på Club King Kong. Och kanske ännu mer att de bodde i mitt (då vårt) vardagsrum i två nätter. Jag var så till mig över detta att jag inte tog ett enda foto. Inte ett enda. Tusan.

Sångaren Greg mailade mig för några dagar sedan och avslutade sitt mail med att be mig hälsa till Sofia. Gör det här och nu: "Sofia - Greg från The Ballet hälsar" och jag låter samtidigt meddela att "in my head you're the sun and air." Fortfarande...

Ridå...

Inga kommentarer: