söndag 14 juni 2009

En svunnen tid

Här om dagen ringde Aron. Han berättade att han hittat något äckligt längst in klädkammaren i sin lägenhet. I denna lägenhet bodde också jag under 2000-talets första hälft tillsammans med Aron och Ärtan. Då gick den under namnet OBL-kollektivet. Det äckliga han funnit var en mindre plasthink med sill. En julgåva från min dåvarande arbetsgivare. Mina beräkningar placerar ankomsten till klädkammaren till december 2001.

Idag var jag på besök hos Aron och han bluetoothade dessa bilder till mig:




Åren i OBL brukar jag säga tillhöra de bästa i mitt liv. Det var indiepop, klubbar i källare, truckförarjobb och ungdomlig radikalitet. Men sen började jag umgås regelbundet med kvinnor och det har ju knappast resulterat i något gott. Sillen var fräsch 2001. Det var jag med. Nu är sillen rutten och bortslängd. Det är jag med.

6 kommentarer:

apan sa...

Men du har i alla fall inte varit instängd i en garderob sedan december 2001!

Micke sa...

Nä. Men likväl är man rutten.

apan sa...

det tycker inte jag

apan sa...

fast jag vet vad du menar, jag känner också så, fast mer som att allt det som var bra har sugits ur mig och resten har slängts bort...

Micke sa...

Sursill till midsommar

apan sa...

midsommar kommer bli en katastrof det känner jag på mig...