onsdag 24 juni 2009

My Favorite och jag

Bandet My Favorite kan ha varit det bästa i världen, ever. För ett tag sen fick jag ett mail från Greg, sångare i ett nästan lika fantastiskt band - The Ballet. Han berättade att han varit i kontakt med My Favorite-sångaren Michael Grace Jr angående en gemensam spelning (med Michaels nya band The Secret History) i NYC. Då hade Greg kommit att tänka på mig och en My Favorite-anekdot jag berättade för honom när han var här i vintras.

Tänk att jag finns i samma associationsbanor som My Favorite och The Ballet. Rätt coolt va? Känns nästan som om jag och Andrea är ihop.



Klippet är från när My Favorite spelade på Mondo, i den lokalen som kändes som en lågstadiegymnastiksal, för drygt fem år sen. Jag var där. Det var sista gången jag fick se dem live.

Nu hoppas jag att The Secret History snart parvlar sig över Atlanten, gärna i släptåg med The Ballet, och spelar i Stockholm. Varför inte på Club King Kong?

Förresten. My Favorite-anekdoten jag berättade för Greg utspelade sig när My Favorite spelade på Benno-festivalen utanför Norrköping i tidernas begynnelse. Jag orkar inte återge den här, men den innefattar bl.a. en massa vin och en kamera.



Bilder från Benno-festivalen. Antagligen den bästa jag varit på. Kolla in detta bildgalleri, den som spottar flest stockholmska medieprofiler vinner ett pris.

Inga kommentarer: