fredag 26 juni 2009

R.I.P.

Han var min första idol. Till en början mest för att vi hette nästan lika. Köpte två knappar i rosa och silver på marken i Sala i mitten av 80-talet. I det ståndet som stod vid gamla PK-banken varje år, där man kunde köpa tuffa grejer som flaggor, t-shirts och tygmärken.

Jag fick "Black or white"-singeln av mina föräldrar när de varit i London. På kassett! Innan den släppts i Sverige! Då var jag kungen av pop!

Stan var lite konstig ikväll efter att nyheten spridits. Alla snackade om det. En tjej grät på tunnelbanan. Kändes konstigt att läsa dagens Expressen på vägen hem. Det stod ingenting om Michael.

Som tur är finns det andra som kan ta över. Eller att många redan gjort det. Men nog känns det weird.



För övrigt var Makthaverskan helt fenomenalt bra. Imorgon åker jag till Malmö.

2 kommentarer:

Optikern sa...

Jag minns hur jag täckte varenda kvadratcentimeter av min vägg med bilder på den svarta vita mannen iklädd hatt och spegelklädda skor...
Idag gör vi en tyst moonwalk för en bortgången vän.

Micke sa...

Hade inte fotled och knä varit i så uselt skick hade jag moonwalkat hela helgen