måndag 1 juni 2009

Det surrar i min skalle


Jag drömmer om Facebook-statusar. Inte mina egna. Andras. Mest de vars innehavares existens på olika sätt oroar min existens. Trött efter arbetet sov jag nyss en kort stund. Då drömde jag om en persons icke-verkliga status. Det var en mardröm. En fruktansvärd sådan. Jag kastades ut ur min sömn och mådde dåligt.

Helst skulle jag vilja drömma om mina egna Facebook-statusar. Om såna som jag skulle vilja våga ha. En sån här till exempel:

Känner sig sviken, lurad och kissad i örat... Men tror på att de som förtjänar det kommer bli bortförda av rymdvarelser och utsatta för "förnedrande analsondsexperiment." -Hopp om framtiden, med andra ord.



Kanske borde skaffa en sån Twitter... Då kunde jag drömma om Britney Spears Twitter-uppdateringar istället. Betydligt behagligare!