onsdag 17 juni 2009

Jag ska döda dig


Ytterligare en tung dag på jobbet. Tappar fokus hela tiden. Är för deppig. När man är så deppig som jag är tänker man ganska mycket på självmord. Man tänker på det, oroa er inte. Jag har trots allt fortfarande mycket kvar att genomföra innan jag lämnar in. Jag har funderat kring vilket som är det bästa sättet. Men alla sätt verkar så jobbiga. Skära sig gör för ont. Jag vet inte var man får tag i en pistol. Hänga sig känns bara jävligt ute. Hoppa framför något framrusande fordon kan verka traumatiserande för föraren. Piller vet jag inte heller hur jag skulle få tag på.

Men idag kom jag på det. Man retar upp en moldavisk fotbollsspelare eller en polsk speedwayförare. Hammarbys Igor Armas fällde kommentaren "I will kill you" till nån Örebro-spelare när lagen möttes i våras. Igår fällde Smedernas polske stjärna Krzysztof Kasprzak samma kommentar till Dackarnas Fredrik Lindgren. Så det kan vara det enklaste sättet. Jag hade valt Krzysztof. Igor är ju min idol, och han förtjänar bättre än att ha mitt tramsiga liv på sitt samvete.

För övrigt mötte jag Uje Brandelius på väg hem från t-banan idag. Och Patrik "Totte" Gerrbrand är tillbaka i Bajen. Några glädjeämnen i en annars ganska eländig tillvaro. Och ikväll lär det ju bli trevligt att spela skivor på Folket i Bilds releasekalas, som jag senast skrev om här.

Inga kommentarer: