tisdag 17 januari 2012

MUSIKHISTORIA: Kevin Rowland sjunger Daft Punk




Kevin Rowland från Dexys Midnight Runners ger sig på lite sing-a-long till Daft Punks ”One More Time” tillsammans med Suggs från Madness i ett fesitvaltält nångång i musikhistorien. Sånt man älskar.

Dexys Midnight Runners heter numer bara Dexys och planerar att släppa en ny platta under 2012. Arbetet med den följer man bäst på bandets Twitter. Som vi väntat. Medans vi alla väntar föreslår jag att vi lyssnar på Kevin Rowlands soloplatta My Beauty på Spotify. En av mina absoluta favoritskivor. Jag har letat efter ett fysiskt exemplar till min skivsamling runt om i Europa. I början av 2000-talet fanns ett exemplar till utlåning på Älvsjö bibliotek. Det lånade jag säkert hundra gåner. Tänk vad jag gillar Spotify…  

Kan också tilläggas att Kevin Rowland och Dexys är min enda modeförebilder. Kolla bara:

Dexys Midnight Runners. Då.

Dexys. Nu.

Inga kommentarer: