onsdag 25 januari 2012

BIG NEWS: Smygarn & Smärtan nya residenter hos Fritz's Corner


Det blir en spännande musikalisk vår. Jag är med och startar nya klubben OppositionenDebaser Slussen (premiär på lördag med bl.a. The Sound of Arrows) och vi gör Club King Kongs sjunde år till det mest omfattande hittils med klubbkvällar på Södra Bar minst varannan vecka (onsdagspremiär 1 februari med bl.a. Duvchi).

Nu kan jag också berätta att jag och min kära flickvän Sara-Märta Höglunds DJ-duo Smygarn & Smärtan blivit utsedda till resident DJs hos bästa Fritz's Corner på deras onsdagsklubbar på Lilla Hotellbaren. Hela våren kommer vi finnas där en onsdag i månaden med våra skivor mellan 20.00-02.00. Tillsammans med en massa fantastiska band som Fritzarna bokar in. Och alltid är det fri entré!
Smärtan & Smygarn feat. Fläcken. Foto: Jessica Henriksson.



Premiären för mig och Smärtan blir onsdagen den 8 februari och då ställer sig också klassiska postpunk-bandet EF på scen - Facebookevent här.



För övrigt anser jag att de i Etiopien fängslade svenska journalisterna Martin Schibbye och Johan Persson omedelbart och villkorslöst bör släppas fria!! -- http://freejohanandmartin.org/

Inga kommentarer: