söndag 5 december 2010

Helgen v. 48.

Vem går över ett torg en lördag kväll
Vem går hem med den rätte och vem får en smäll?
Vem är det som är lycklig och vem luktar bränt?
Vem är dålig på riktigt och vem är ett skämt?
Det är sent och det dröjer lite till innan blommorna slår ut
Jag ser en bil,
jag ser en tjej,
jag ser en snut,
snart har helgen vecka 48 tagit slut
Det är sent och det dröjer lite till innan blommorna slår ut
Jag ser en bar
jag ser en man
jag hör ett tjut
snart har helgen vecka 48 tagit slut

Glädje. Ångest. Berusning.Värktabletter. Helgen v. 48 innehöll det mesta. Jag lyckades fly Stockholm två gånger. Först till Mariehamn i fredags. Sen till Solna igår där jag träffade Thurneman. Däremellan en konsertStrand och långhäng på Kulturhuset med morran, Tomoko Sawada, Larissa Sansour m.fl.

Nu ligger jag i sängen med ryggsmärtor efter en liten ofrivillig luftfärd. Funderar på att koka gröt. Och tänka på att revbenen inte gör ont längre. Och att jag slipper Stockholm på fredag. Och att jag ska på Solvalla på onsdag. Och att The Felt Tips spelar på Landet på torsdag. Snart har helgen vecka 48 tagit slut på riktigt.

Inga kommentarer: