måndag 6 december 2010

Dagens video: Autisterna - “Sov”

Folkparkskungen har tjatat om det här bandet så länge jag känt honom. Nu dök en ny video till en ny låt upp och jag gav dem en ordentlig chans. Nu är jag fast. Fint är det. Jag är så glad att jag släppte min twee-gard förra i augusti förra året (även om jag inte på något vis släppte twee-popen). Tänk så mycket bra musik det finns.

Läser mig lite bakgrundsfakta och förstår att de har sina rötter i gamla popbandet Lola Barbershop från Östersund som jag vill minnas att jag uppskattade när det begav sig. Och att de tagit sitt namn efter Stig Larssons debutroman.

Låten “Sov” finns att lasta ner från bloggen It’s a trap och den kommer att finnas med albumet Legender som släpps den 2 mars 2011. På Spotify finns skivan Sista scenen och på deras MySpace finns flera videor.

Inga kommentarer: