torsdag 16 juli 2009

Radio

På jobbet har jag en liten disk som jag står bakom. Svarar på frågor om olika saker med elektricitet i. Bakom disken finns en liten hylla. I den finns en liten radio. På den spelar jag den reklamfria kanalen P3. I godsmottagningen och varuutlämningen spelar de bara reklamradiokanalen Rockklassiker.

Jag har inte lyssnat på P3 på flera år förutom nån enstaka gång på P3 Pop. Jag gick över till P4 i mitt tidigare liv och de senaste åren har det varit P1 som hon velat lyssna på.

Idag spelade de två jättebra låtar på P3. På raken. Först Michael Jacksons "Man in the mirror" och sen "Love will tear us apart" med Joy Division. Såna gamla fina man glömt bort att man gillar. Igår spelade de "Video killed the radio star" med The Buggles vars frontman Trevor Horn fyllde 60 just igår. Grattis!

Idag gillar jag P3.

Inga kommentarer: