fredag 24 juli 2009

Detta är inte ett slut. Detta är en början.

Klockan är jättemycket. Kom hem från Gula Villan för en stund sen. Det var trevligt. Trevlig musik och trevligt sällskap. Peppad inför helgen är jag också. På det hela taget ganska uppåt trots att det bara är timmar kvar tills det är fyra år sedan den där första kyssen på Såggatan efter bröllopsefterfesten (där jag minns att det spelades Strebers). Och den fantastiska natten som följde på den. Göteborg visade sin allra bästa sida den natten och jag var störtförälskad i henne och i staden. Men vågade inte säga det till henne. Sa i stället att jag var väldigt "glad" i henne. Så som man så förr. Och jag gillar ju ofta förr.

Ikväll spelade The Big Picture sin låt "A Good Start" för bl.a. mig och min medhavda kameramobil. Det såg ut och lät så här:



Listen friend.
You've got a ticket in your hand.
This is not an end.
This is a beginning.


Kanske är det så jag ska se det. Och jag har faktiskt en biljett. Men inte i handen utan i telefonen. En sån SMS-biljett till Gagnef. Avgång 17.44. Ankomst 20.30ish. Ses där imorgon!

Inga kommentarer: