fredag 24 juli 2009

Gagnef.

Idag åker jag som sagt till Gagnef efter jobbet. Jag har aldrig varit i Gagnef. Jag ska på festival. Skankaloss-festivalen. Jag visste inte att den existerade förrän i början av veckan. Men guuuud så trevlig den verkar. Och guuuud så härligt spontan jag känner mig i och med att jag åker dit. Tack Simpen för att du lurade med mig och tack Paul för biljetten.

Den musikaliska line-upen är ju smått fantastisk. Vilket innebär att jag slipper Ligg på detta: Sagor & Swing, Dungen, Simon G, Hans Appelqvist, Basutbudet (som jag trodde hette Bastubadet i säkert ett års tid), Paulsimon, Jmyhaze (Beatbox?), Hajen och Knight Music. Sen en massa saker man aldrig hört som säkert är minst lika bra. Synd bara att jag missar Anna Järvinen som spelar innan jag kommit fram har länge velat se henne livs levande.

Sen blir det dans, dans, dans. Och skateboards. Och konst. Och Broder Daniel-filmen. Och rödtjut. Och tryckartält (som jag i och för sig mest bara finner stressande, som sagt).

Vädret ser dock inte ut att bli det bästa. Regn hela helgen verkar det som. Men jag ska bada i Dalälven i alla fall. Det är jag värd.

Jag har kameror med mig.

Inga kommentarer: