söndag 12 juli 2009

bakis-rapport.

För första gången på länge: bakis. Lika bra det. Då kanske man tar det lite lugnare. Det behövdes nog en liten urladdning bland alla fisfyllor. Igår dansade jag faktiskt i ett hörn på samma ställe som jag besökte i fredags. Om han som spelade skivor där i fredags är den bästa i stan så är Cul De Sac en av stans absolut bästa klubbar. Helen's bakficka bjöd helt enkelt på en bra helg.



Trots baksmällan känns det uppåt. Söndagens program är uppstyrt. Progg-utställningen igen och därefter Parkteatern.

På tisdag kommer mor på besök. Mycket uppskattat.

I veckan får jag också en bok. En bok som jag ser fram emot mycket att ta del av. Keep smiling heter den och innehåller teckningar av Marcus Nyblom. En handgjord silkscreenbok i limiterad utgåva som kommer hit hela vägen från Berlin. Som jag längtar. (En annan fantastisk bok av Nyblom är denna).

Berlin, förresten. Det kanske vore nåt. Eller Paris kanske. Rom? Fast, det räcker nog med Lysekil eller Malmö för att tankarna ska flyga iväg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Lysekil är som balsam för själen som det gamla talesättet säger.

Jens H sa...

Fast det var inte meningen att vara anonym.

Micke sa...

Jag har sån angst. Ska jag åka ner i helgen eller inte. Det vore ju jättetrevligt, men ekonomin är inte den bästa just nu. Men jag behöver äta upp mig lite i och för sig...

Jens H sa...

Det hade varit väldigt trevligt att ses. Har du några göteborgsplaner annars framöver?

Micke sa...

Jag bestämmer mig nog ikväll eller imorgon. Om jag åker ner dyker jag nog upp på fredag vid lunch.

Inga Göteborgsplaner i nuläget. Men jag har semester tre veckor i augusti så då lär jag väl hamna där nere en sväng säkert.