fredag 10 juli 2009

Ikväll Fredhäll

Blogginläggen minskar. Det är ju bra. Det betyder att jag inte sitter ensam hemma. Jag har besök eller beger mig iväg. Idag åt jag middag i Fredhäll. I ett underbart funkisland väster om Stockholm med en vacker park med en vacker bassäng. I en underbar lägenhet med fantastisk utsikt över Essingeleden. Med ett sånt fönster man tittar ut genom och drömmer sig bort genom när regnet smattrar mot det tills nån fotar en med mobilen och man får skämmas lite.

Vi åt mycket god mat utan kött. Jag åt tubfärskost smaksatt med punsch till förrätt. Vi pratade och skojade. De senaste veckorna avhandlades ur flera perspektiv. Vissa skrattade starkare och vackrare än andra. Men alla var bra. Rakt i genom.


Vi lyssnade på bra musik. Magnetic Fields, Tullycraft, Håkan, Mates of State, Acid House Kings, Honeydrips, Go Team, Dexy's med mera med mera.

Tack för ikväll! Jag bjuder snart igen.
Imorgon ska jag se Brüno. God natt.

Inga kommentarer: