onsdag 6 januari 2010

Summerar.

2009: Först var jag lycklig. Jag trodde i alla fall jag var lycklig. Sen blev jag väldigt olycklig. Sen var jag lycklig i en hel vecka. Även om jag var tvungen att vara för mig själv minst en liten stund varje dag för att tillåta mig vara något mindre lycklig. Sen blev jag väldigt, väldigt olycklig igen, på nästan exakt samma geografiska plats. Sen blev jag lycklig igen. Jättelycklig. Sen olycklig. Sen lite lagom hela hösten. Sen olycklig igen. Sen jättelycklig igen. Sen kom julen och jag var väldigt olycklig.

2010: Lycklig igen. Sen kom jag till mina sinnen och blev lycklig fast jag egentligen var olycklig. Eller tvärtom. Nu är jag lite olycklig. Men jag vet att lyckan kommer och lyckan går. Snart tror jag den består.

Ikväll drack jag en öl med en gammal vän och en ny vän.

DSC01831

Inga kommentarer: