onsdag 13 januari 2010

Två tummar upp.

Tumme 1: Rami rök. Äntligen.

Tumme 2: Brynäs visade att de är landets hårdast arbetande lag och med en tredjedel av laget skadat spöade de indian-pajasarna från Götteborg. Och Calle Järnkrok har flyttat in bland de stora.

Från Brynäs hemsida:

Järnkrok väntade och väntade och väntade tills Eero kom helt ren mitt i slottet innan passningen levererades på bladet och Eero var helt fri med Honken. Ett högt och placerat avslut utan chans för Honken efter 15.49 skapade läge för Brynäs att kontrollera matchen genom ledning 0-1. Jag var tvungen att titta om det var Janne Larsson som hade hoppat in och spelade i tröja 19, men det var en rightare som smekt fram passningen så det kunde ju inte stämma. Var det Bäckis som flygit hem och lånat sin gamla tröja...? Nä, det var ju faktiskt Järnkrok.

Det är poesi i mina öron, kära vänner. 2010 rullar vidare! Livet leker.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag var på matchen igår och konstaterade att Brynäsklacken helt klart var matchens lirare! De var otroligt inspirerande och vitala. Min favoritramsa var för övrigt "Brynäs visar röv" (kunde även tydas som: "Brynäs pissar här" eller möjligen "Brynäs ni ska dö"). Kan du som äkta Brynäsfan tala om för mig vad de egentligen skanderade?