måndag 18 januari 2010

1917 för sjutton.

Sitter och googlar vidare på Kalle Rosenberg och Västerås och hamnar på författaren Anders Lifs hemsida. Han har skrivit flera böcker om Västerås. Bland annat om dess bandylag och däribland en om profilen Pelle Fosshaug. Men han har också och framför allt skrivit boken 1917 - En berättelse om Sigfrid Edström, Asea, Västerås och revolutionen. En fantastisk bok om revolutionsåret 1917 och det som hände i Sverige och världen i allmänhet och Västerås i synnerhet. Den ska tydligen vara slut hos förlaget, men finns fortfarande att beställa direkt från Lif. Eller så kan man få låna mitt ex.

2 kommentarer:

Texas sa...

När jag var ung var Anders Lifs texter det jag ivrigt bläddrade fram för att få läsa i lokalblaskan. Nu finns inget värt att bläddra fram till i lokalblaskan.

Micke sa...

Jag läste inte länstidningen, bara Allehanda. Nu tar jag igen det genom att ta mig an hans böcker.