onsdag 28 oktober 2009

Tisdag.

Har jobbat idag. Och sett en Wes Anderson-film på statstelevisionen. Och lyssnat på norsk pop. Och ätit frukt, nötter och halstabletter. Har tydligen en tenta på torsdag.
Vad är meningen?

En liten historia ur mitt jättelånga liv:
Jag jobbade sedan ett drygt år på ett lager i ett industriområde i Hagsätra. Jag trivdes som få. Det var ett skönt gäng på lagret, jag minns fortfarande vad alla hette. Jag hade truckkort, blåställ och stålhättor och jag var skyddsombud. Jag var 21 år gammal och den idag skrattretande lönen räckte till allt jag behövde, skivor och fest. Livet lekte.
   Det var en sensommarmorgon.  Jag stod vid Älvsjö station och väntade på buss 143 mot Högdalen. Plockade en Metro. Där stod att Aaliyah hade omkommit i en flygolycka. Jag hade hennes självbetitlade skiva på vinyl hemma. Hon var född samma år som jag.  Jag minns att jag grät. Det borde varit jag…

Inga kommentarer: