söndag 18 oktober 2009

Lördag+Söndag (inkl. Ångest XVII).

Det var en kulen dag. Jag mådde krokigt.

Ångest XVII. 090917. 5.30PM. Munkbrogatan. Gamla Stan. Höst.

Åt en pastasallad. Sen omfamnades jag av den kollektiva gemenskapen i en radikal bokhandel på Kungsholmen. Där föreläste en kamrat från Malmö och sen spelade en orkester. Orkestern hette The Spinning Jennies. De spelade sån amerikansk folkmusik med texter om klasskamp, solidaritet och kärlek. Chockerande bra. Jag rätade på mig och gick på 30-årsfest söder om Söder. Åh, vilken fest. Den bästa på länge. Tror jag också måste ha en 30-årsfest söder om Söder.

Idag har jag ätit brunch. Sillar och fruktsallad. Sen har jag blivit med kabinväska. Sen såg jag filmen Upp i 3D med 3D-glasögon. Fin film, emellanåt tänkvärt om livet, emellanåt klassiskt Pixar-skoj. 3D-glasögonen var inte såna i papp som man fick med Fantomen på 80-talet utan moderiktiga, RayBan-aktiga plastbågar. Hela salong åtta var full av hipsters.

3299923972_4e30e1359fDSC01576

Sen kom jag hem. Pantade burkar. Tog en promenad. Hängde i en gångtunnel och hoppades att nån skulle komma och försöka sälja nåt olagligt. Det  kom ingen. Gick hem igen och botade ångesten med Freewheel. Imorgon är det måndagjävel igen. Men jag lämnar landet på onsdag.

Nu knyter jag mig. Ska upp tidigt imorgon och promenera innan gröten.

3 kommentarer:

sara sa...

vad var det nu igen? spanien? ps jag kommer på 30årsfesten, kan även laga maten, kock är min andra karriär.

Micke sa...

Barsselona! Åker onsdag morgon.

apan sa...

ja! ha en 30 årsfest!