torsdag 1 oktober 2009

Fysiskt paj.

Jag hade kommit över den värsta ångesten. Psyket började hitta tillbaka till bättre banor. Nu är det piss igen. Nu är jag fysiskt trasig, vilket medför även ångest i huvudet. Jag var och hälsade på en doktor idag. Hon klämde på min onda axel, jag fick veva med armarna och hon frågade kniviga frågor om hur det kändes. Sen sjukskrev hon mig i fyra veckor. Från en timanställning. Grattis. Inte en krona in på kontot. Sen fick jag medicin som ska stoppa blödningen jag har där inuti axeln. Sen fick jag köpa ny medicin. För 1800 kronor. Så nu är kontot tomt med tre och en halv vecka kvar till inkomst. Det smärtar i dubbel bemärkelse. Trippel.

Det enda positiva med den här historien är att jag fick hänga lite med de trevliga sjuksyrrorna på min avdelning.

Men mest ändå; “fan…”

Inga kommentarer: