onsdag 27 maj 2009

Pictures by Pictor


Så har man slut på ledigheten. Nu väntar nästan tre månaders hårt knegande. Men kulorna rullar ju i alla fall in. Tidigare har jag mest jobbat i mindre butiker inom företaget. Men denna sommar, precis som förra, är jag placerad i flaggskeppsbutiken i Årsta. Massor med kunder, massor med personal.

Det för med sig olika saker. En sak som jag uppmärksammades om idag är personalens kleptomani. På kylskåpet fanns en förfrågan om var den ketchupflaska som inhandlades den 20/5 tagit vägen (lappen var uppsatt 25/5).

Vid lunchtid upptäckte jag att jag också blivit bestulen. På DNs kulturdel! Jag lät den ligga kvar i lunchrummet efter förmiddagsfikan (som bestod av kaffe, vatten och fralla med hamburgerkött och skagenröra). Men när jag åter trädde in i samma rum för att inmundiga min matlådas innehåll (dalakorv, fullkornsspaghetti och körsbärstomater) fann jag att endast a-delen samt sport/ekonomi-delen fanns kvar.

På ett sätt intressant, och glädjande, att det var just kulturdelen som fått fötter. Men samtidigt blev jag rätt ledsen, för jag hade verkligen sett fram emot att läsa uppslaget om kyrkomålaren Albertus Pictor som fyller 500 år i år (och bla dekorerat Sala Sockenkyrka).

Som tur är finns den att läsa på nätet. Den läser jag ikväll när jag kommit hem från skivspelandet i norrort. Efter att Barcelona tagit hem Champions Leauge.
Dagens låt: "Fortsätt twista" med Brita Borg och Martin Ljung.

Inga kommentarer: