lördag 30 maj 2009

Kryss

Anders sänder live från ett Frövi (även om bilden är från Malmö) som badar i solsken. Han öppnade starkt med en trippelfråga och låten innan den annalkande nyhetspausen är så sjukt bra. Jan Johanssons "Berg-Kirstis polka". Frågan gällde vilken svensk TV-långkörare den varit signaturmelodi till. En av svensk musikhistorias bästa låtar och en av Sveriges bästa TV-serier i ett av Sveriges bästa radioprogram. Blir inte mycket bättre än så här!



Nu intervjuas Povel Ramels barnbarn Jonatan Blom Ramel. Han är till vardags spexare i Tramsgänget och tilldelade Bosse Parnevik-stipendiet 2008. Stipendiaten fick 30.003 kr tilldelat sig under Revy-SM ur Parneviks hand. Så himla härligt spexig summa. Efter lite runtklickande på Tramsgängets hemsida sällar jag mig dock inte till hyllningskörerna. Det enda som var bra var namnet, för i övrigt var det mest bara trams. Lokalrevyer gör sig inte så bra på YouTube. Det är liksom att lämna genrens naturliga miljö.





I kommande vecka delas Povels Karamellodikt-stipendium. Känns som att jag fortfarande finns med i förhandstipsen!

Det var för övrigt tidernas barnkryss. Det är bara att printa och fylla i namn och adress och skicka in. Den bjuder jag på!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så mycket kvar att lära. Lär dig förstå Trams potential!

Micke sa...

Jag försökte. Lär mig du, o anonyme kritiker!