fredag 15 maj 2009

Nästan teater

Av diverse skäl har jag för tillfället lite svårt för teater (undantaget den fantastiska Apberget Angereds Teater, vilken jag såg sista föreställningen av i fredags). Men teatertok som jag är så kan jag inte riktigt hålla mig borta. Rör mig lite i gränslandet. Passar de "riktiga" föreställningarna och går istället på kringarrangemangen.

Idag skulle jag gått med en fribiljett på en föreställning som verkade hyfsat intressant, men bangade. Gick istället på Teater Scenarios "Massa Manus" och fick höra några dramatiker läsa. Det spretade åt många håll, men det ska det väl göra. Bäst var Johanna Emanuelsson och Anders Duus (som även skrivit den ovan nämnda Apberget).

I helgen går jag på Teater Tribunalens årliga festival "2 veckor i maj". Samhällskritik och debatt. Svängigt!


Inga kommentarer: