fredag 29 maj 2009

Fredag

Fredagkväll. Hemma i Högdalen. Mellanöl och påssnus. Mycket trött. Det går åt betydligt mer energi av att knega än av att plugga. Har saknat den här fredagströttheten en del, skön att svettig och skäggig skita i allt liksom. Lite ensamt dock. Bara Lady Gaga som sällskap. Har hur som helst jobbat klart på min projektanställning och på måndag återgår jag till min ordinarie heltidsanställning då studieledigheten är över. Ska bli skönt att slippa projekt-listorna, även om jag tycker de är väldigt fina:


Efter jobbet gick färden till Sala en vända. Farsan skulle hämta sin Volvo PV -65 från vinterparkeringen hos faster i Salbohed. Den nya vägen gjorde mig förvirrad. Visste inte var jag var! Väl framme var det högsommar och lugnande vackert:


Far blev som vanligt skämtsam i sin PV:


Resan hem var behaglig. Doftgran och Bilar. Såg rådjur. Såg inga vildsvin trots varselskyltar vid Ekolsundsbron. På radion skojade (Brynäsaren) Pontus Enhörning och det var mycket Uggla. Det måste väl ses som ett tecken på att goda tider är på väg när en tant framförde en (göteborgsk) rapversion av "Jolly Bob från Aberdeen" med Lasse Dahlquist. Lyssna här, inslaget kommer c:a 4:45 in i klippet.

Nu lyssnar jag på Marcus Birro när han leder Karlavagnen. Somnar snart. Det är en viktig dag imorgon.

Inga kommentarer: