fredag 12 december 2008

Torsdags-release

Ikväll har jag varit på release-fest i en källare vid Nytorget. Det var fest för bl.a. Mikael Sols seriealbum Till alla jag legat med (Kartago). Jag fick boken signerad och Martin vann en påse böcker. När jag kom hem streckläste jag boken. Det är bland det bästa med serier. Man behöver inte vänta så länge på att de ska ta slut. Serier och dramatik är på det sättet överlägset romaner. Mickes bok gick snabbt att läsa och det är ju bra då jag antagligen kommer läsa om den igen flera gånger. Det ser jag fram emot. Den var fint ritad, sorglig och rolig. Micke är lite som Spindelmannen (fast han hade Läderlapps-tisha på sig på kalaset) när han som denne lägger kvicka kommentarer i pressade lägen. Det är roligt.

Synd att vi missade gratisölen bara.



Inga kommentarer: