onsdag 17 december 2008

När en nyliberal ska vara lite fränt popvänster kan det bara gå åt pipan

Läste nyss i nedan nämda Fredrik Segerfeldts blogg om den TV-debatt om bilindustrin som han själv medverkade i. En annan som medverkade där var Stefan Sundström. Segerfeldt kommenterar sitt möte med Sundström på följande sätt:

För övrigt kul att upptäcka att Stefan Sundström, som jag lyssnade på rätt intensivt i början av 90-talet, är en sympatisk kille. Att få snacka övergången från Ebba Grön till Imperiet med honom var ett privilegium.

Men för i helvete. Det var JOAKIM THÅSTRÖM som var med i Ebba Grön och Imperiet. Kära nyliberaler; försök inte ens få det att verka som att ni har koll. Håll er till att håna arbetare och vanligt folk så sköter vi andra det där med livets glädjeämnen. Vi klarar oss bra utan er och era påhitt. Eller som Ebba själva sa det:

Jag vill se,
jag vill se,
jag vill se,
jag vill se
ert uppgång & fall

Undrar vad Sundström tänkte när unge herr pantade nyliberal började prata om Ebba Grön och Imperiet med honom. Fast...jag tror helt enkelt Segerfeldt ljög i bloggen sin. Som vanligt...

Inga kommentarer: