tisdag 30 mars 2010

Livet i ett urgulligt decilitermått.

Jag var alltid bra på siffror. Var ohotad i huvudräkningstävlingarna i såväl farfars bastu som framför katedern. Sen kom bokstäverna. Jag började läsa allt mer. Sen kom bilderna. Via serietidningarna fann jag min egen litteratur. Sen kom politiken. Med den kom ideologierna. Sen kom högskolan och med den teorierna och filosofierna. Nu saknar jag siffrorna och tabellerna. Jag vill bara rabbla. Rabbla, räkna och flabba. Bokstäver är inget att ha. Jag tänker på Kominterns klassiska krypteringssystem där bokstäver och ord böts ut mot sidnummer ur böcker. Ett genialiskt system; omöjligt att lösa om man inte kände till vilken bok som var nyckeln. Låt alla bokstäver bli till sidnummer! Låt alla ord bli till vätskors kokpunkter!

Jag vill ha tio nya siffror utan mening och innebörd innan månaden är över. Jag erbjuder följande bokstäver och tecken i utbyte:

  • Å?jtilFKs

/M-c-e-mygarn

Inga kommentarer: