söndag 14 mars 2010

Goda frukter.

1. Jag blir sällan sugen på saker. Får sällan såna cravings. Jag har ju fostrat mig själv efter devisen “man äter för att bli mätt och dricker för att bli full”. Men när jag väl fått smak för nånting, eller nåt fått smak för mig, ja då vill jag bara ha mer. Och ännu mer. Tills jag inser att det kanske inte var så märkvärdigt gott i alla fall. Det finns ju inte bara päron utan också plommon. Och såväl kyckling som kött.

2. Ikväll tog jag mig en riktigt europeisk afton. Jag lät mig smaka det bästa från Turkiet (kebab), Italien (pizza), Sverige (kebabpizza), Polen (Chopin), Slovenien (Zizek) och Tyskland (Weihenstephaner Hefe Weissbier).

3. För övrigt vill inte jag heller dö för Vilks’ rondellhund.

4. Och jag försöker hantera alla känslor kring Ove Molins beslut att avsluta karriären efter denna säsong.

Inga kommentarer: