fredag 6 november 2009

Party-helgen.

Sitter till slut på Debaser i Malmö. Kom hit typ åtta timmar senare än planerat. Jag skulle ju bara blunda en liten stund…

Men, men. Nu har jag fått i mig en god gratis-lasagne och snart drar det hela igång. Detta gäller för ikväll:

POP SONGS #2
Jag och Sara Berg kör andra kvällen av vår klubb pop songs här på Debaser Malmö. Det blir pop av alla sorter. På scen står Enskede-duon First Aid Kit. Trevligt!

pop songs #2 @ Debaser Malmö, 19-03, fri entré innan 22, 90 kr därefter.

CLUB KING KONG
Imorgon är det så dags för Club King Kong igen. Med en som vanligt grym live-lineup. Lite mer genreblandat än vanligt, men det är väl skönt. Live spelar:

MiLK & Fruit Juice från Paris, Frankrike. Jag skrev om dem här för ett tag sedan, något som tydligen uppmärksammades även nere på kontinenten för nu kommer i alla fall hjärnan bakom projektet, Michel, till vår lilla, lilla scen med sin ukulele. Det ryktas också om ett gästspel på scen från Dalarnas bästa band.


Faster Glenn från Stockholm, Sverige. Smittande power-twee från ett alldeles för okänt band som snart kommer att släppa en EP på Susy Records.

fasterglenn

Dufvan från Göteborg, Västra Götalands-regionen. Vi valde att kalla det diskoteks-electronica, det känns bra. Jonas Lyckander som han egentligen heter gör sin Stockholms-debut på vår lilla, lilla scen. Grymt!

dufvan2

Skivspelarna sköts av residenterna, dvs undertecknad, Don och Riggs. Kanske får vi nån kompis med oss också.

Club King Kong @ Sjöhästen, Långholmsgatan 24, T-Hornstull, 21-03, 50 kr.

Inga kommentarer: