onsdag 4 november 2009

Knas.

Fick en liten Refused-revival efter att jag hittat bilden på den gamla Hej Babberiba-affischen. Hade nästan helt glömt att de gjorde en låt ihop med (Brynäsaren) Thomas Di Leva. Den hette “Jag äter inte mina vänner”. All respekt för folk som väljer att inte äta kött, det är både moraliskt och nyttigt. Men den här texten får mig faktiskt bara att bli sugen på att just äta döda djur. Så tokig är den.

Kossor är inte människor. Hästar är inte människor. Apor är inte människor. Ormar är inte människor. Råttor är inte människor. Det sista vet jag med säkerhet efter att ha lyssnat på Björn Ranelids “Sommar”-program från 2008 säkert tusen gånger. Han gör där tydligt att “Människan är överlägsen råttan som skadedjur.” Och lammet kommer inte leka med hajen. Då drunknar väl lammet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Brynäsaren och hustrumisshandlarn Dileva.

Micke sa...

Usch ja. Lite otäckt hur "rätt" i tiden jag är.