onsdag 11 november 2009

Möt mig och mina skivor.

Nu har alla Stockholmare och hitresta chansen att två kvällar i rad ta del av valda guldklimpar ur mina fantastiska skivsamling. Följande gäller:

ONSDAG 11/11. 15349_195280347813_607407813_4338420_8269713_n

Jag spelar skivor på stand-up-/humorklubben Rioligt (som drivs av bland annat den eminente Falun-bon Isak Jansson) på biografen Rio i Hornstull. Skivspelandet äger rum i foajén inför och efter showen samt i pausen. För underhållningen från scen svarar:

Rioligt @ Rio, Hornstulls Strand 3, kl. 20-22, 100 kr (80 kr studerande).

TORSDAG 12/11.

Jag spelar skivor på Folket i Bild/Kulturfronts releasefest för deras novembernummer som också innehåller en bilaga med ett nytryck av Jan Guillous och Peter Bratts klassiska IB-avslöjande från 1973 som publicerades i just FiB/K. Releasekalaset går på ett härligt surrealistiskt sätt av stapeln på restaurang KGB Bar i city. Programpunkterna är bland annat följande:

  • Livemusik med inga mindre än Parker Lewis.
  • Tal av Lars Olof Lampers, sekreterare i Säkerhetstjänst-kommissionen (1999–2002).
  • En ståuppkomiker framträder också. (Är det min nya grej?)

Novembernumret inklusive IB-bilagan kommer finnas till försäljning och redaktionen kommer finnas på plats. Om Guillou och/eller Bratt dyker upp får historien utvisa.

FiB/K releasefest @ KGB Bar & Restaurant, Malmskillnadsgatan 45, 19-23, fri entré.

Ett pressmeddelande finns här.

Inga kommentarer: