fredag 28 november 2008

Storm i ett vattenglas

Hittade via facebook en trevlig blogg tillhörande en av personerna bakom nya klubben Rendezvous I Rio (som jag ser fram emot att besöka framöver). Efter lite scrollande hittade jag nedanstående citat om kvällen i oktober då Club King Kong körde Twigs releasefest:

igår var det releasefest på King Kong. Fin kväll. En vän fick ett glas vatten över sig av Sarah Nyberg Pergament (aka Action Biker) för att han inte visste vem hon var. Dj:n spelade Haninge punks, Twig gjorde sitt jobb och det var knökfullt och livat.

Minns när jag spelade Florence' "Haninge punks" och minns framförallt när jag fick requesten på den. Jag hade laddat en skiva med en annan låt (kan ha varit Lekman) och spåret efter denna var just den önskade Haninge-anthemen. Craaazy. Ryktet som spred sig om vattenglaset under kvällen blev härmed också bekräftat. Att Twig var bra och att det var knök och liv minns man ju också. Oh, what a night...

Favorit i repris. Foto: Simon Davidsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste nog tillägga att din vän var lite oartig och överförfriskad och behövde väl sin dusch, han blev mycket trevligare och ursäktade sig efteråt.

Micke sa...

Då var det korrekt agerat. Var dock inte min vän, utan en väns vän. Vet faktiskt inte vem det var, kan således faktiskt ha varit en vän...