måndag 14 maj 2012

SPORT/MUSIK: Magnus Carlson, Love Antell m.fl. på Bajen Aid #2


Igår gick den andra Bajen Aid-galan av stapeln. Jag var tyvärr upptagen med annat och missade möjligheten att tillsammans med ett nästintill proppfullt Debaser Medis på stor duk få beskåda Bajen tvåla dit Värnamo och att se och lyssna till en stjärnkavalkad utan dess like hylla de grön-vita färgerna. Uppträdde gjorde bl.a. Petter, RusiakPee Wee, Weeping Willows, Love Antell, Sofia KarlssonTomas Andersson Wij, Lalla Hansson (!), Mats Ronander och Johan Johansson. Höjdpunkterna lär ha varit många (enl. bla Gustav Gelin och Hammarbys officiella). Bl.a. Lallas "Bajen var namnet" med supporterkör som svarade "Olé, Olé, Olé, Olé - Lalla, Lalla!", en ny version av Kentas "Just idag är jag stark" signerad Karlsson & Wij och mycket, mycket mer. Här kommer i alla fall ett hårresande (på ett bra sätt) exempel. Weeping Willows framför sin "Vårsång" förstärkta av Stephen Simmonds, Love Antell och Mats Ronander:



Vackert. Under min paus från bloggandet kom ju Magnus Carlsons låt "Platsen i mitt hjärta" om Hammarby i allmänhet och Söderstadion i synnerhet. En fantastisk fotbollslåt förpackad i bästa brittpop-förpackning. Den framfördes också igår så jag passar på att stoppa in den här också:



Fyller även på med filmen till kampanjen om sista året på Södestadion med samma namn som Carlsons låt; "Platsen i mitt hjärta". I vimlet av Bajen-profiler syns bl.a. min gamla kund och en av Bajens bästa backar genom tiderna Klasse Johansson.

Inga kommentarer: