onsdag 30 maj 2012

MUSIK: M+A - "Paper Planes" (M.I.A. cover)



2010 såg jag en fantastisk konsert med M.I.A.Øyafestivalen i Oslo. Jag blev så till mig att jag uppfann en egen koreografi till "Paper Planes" (kanske hade det också att göra med att det var på den festivalen som jag fick äran att dansa med The Flaming Lips på jätte-stora scenen). Efter konserten har jag dansat min s.k. Paper Planes-dans så fort låten kommit i min väg. För en stund kom denna cover av nämnda låt i min väg. Jag satt helt still. Ingen dans alls. Väldigt skönt. 

M+A är två 20-åringar från Italien som gör precis sån musik. Sån man sitter ner och lyssnar till. Väldigt skönt. Via deras hemsida kan du strömma och lasta både nytt och gammalt. 

Imorgon torsdag spelar jag och Vargpojken plattor på Konstfacks vårfest. Då blir det garanterat lite egenkomponerad koreografi från båset. Med finger-pickadoller och allt!!!

Inga kommentarer: