måndag 14 maj 2012

MUSIK: Hyper Heart - "Eris"

För typ hundra år sen så hade mina Club King Kong-kollegor A&A (som de då kallade sig) en klubb på Bonden som hette Downtown. Jag hängde där och tvingade dem att låta mig vara med att styra upp det som komma skulle - och det gick ju bra. På den tiden hette vårt favoritband Junior Station och drömmen var en spelning med dem. Jag tror inte det blev nån, kanske har jag glömt. Men Junior Station har oavbrutet ynglat av sig nya band de senaste hundra åren som vi sett på King Kong, bl.a. Everyday Sensations, Prins Eugen, Raketen! Och nu har ett nytt band med medlemmar från Junior Station sett dagens ljus. Idag släpptes Hyper Hearts debutsingel "Eris". Bloggaren och vännen Jerry Boman uppfann i samband med detta genren "eurodanceindie". Så här låter det i alla fall, den 14 maj 2012:

Inga kommentarer: