onsdag 29 april 2009

Dramatik på flera plan

Igår var jag på Ny Texts releasfest på biblioteket i Högdalen. Jag var där på besök. Det var trevligt. Två av de medverkande dramatikerna var bekanta till mig. Boken som releasefirades fick man alldeles gratis. Läste den när jag kom hem...eller dit där jag bodde igår. Boken var väldigt ojämn. Men när den var bra var den ofta väldigt bra. Alla medverkande dramatiker i boken var tjejer.

Idag får jag åka till Högdalen på riktigt igen. Men först ska jag gå på vernissage. På Nordiska Museets utställning om proggens affischer. Ska skriva recension. Klockan sex spelar Södra Bergens Balalajkor. Klockan sju spelar Bajen mot makrillarna i Götet. Det ser jag på nån TV.

Jag har tidigare skrivt om hur sport är det bästa som finns när man är ledsen och nere. Bättre att kolla på fotboll än att lyssna på poplåtar som är ledsna och nere. Och mest uppiggande av allt är nog Hammarby. Speciellt när de bjuder upp till dans i Lolo Chankos blogg. Tur för mig för idag mår jag skit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas affischerna var fina. Nu har även jag en blogg.