fredag 24 april 2009

Fullspäckat

Det gäller att fylla sin kalender så man inte hinner tänka efter så mycket i tuffa tider. Det blir mycket aktiviteter i helgen. Det började egentligen redan igår. Då firade jag Världsboksdagen på Kulturhuset genom att byta fem Hamilton-romaner mot:




Sen besökte jag Carl-Johan De Geers vernissage Galleri Operatingplace som för tillfället håller till i PUB-varuhuset. Där visades främst så kallade vintage photos. De var väldigt fina och jag var på vippen att klistra upp en röd prick på ett foto, men två lax i dessa dagar blev lite svettigt.



Sen torskade Bajen och jag valde öl framför Kaurismäki.


Idag ska jag åter på vernissage. På Tegen 2 öppnar idag utställningen Gaza: Boningar med fotografier från Gaza av Kent Klich. Hemska bilder, utbombade palestinska bostäder.







Efter det behöver man säkert muntras upp och vad passar då bättre än friplåt till Gröna Lunds genrep. Den nya karusellen Insane verkar helt, ja...galen.

Ikväll blir det kalas i en fäktningslokal och förhoppningsvis även ett besök på Landet där Kartago och Cosy Den ordnar relasekalas för Henrik Bromanders nya seriealbum Allt jag rör vid försvinner.



Imorgon drar sedan den internationella seriefestivalen SPX igång på allvar på Kulturhuset. Där kommer jag hänga typ hela helgen. Jeffrey Brown kommer också dit! Ses där!

Inga kommentarer: