söndag 15 februari 2009

Ljus i kulturmörkret

När kulturutredningen lagt sig som en äckligt fuktig filt över Kultursverige så var det glädjande att hitta Kerstin och Kerstins blogg. Kåta...eller kanske snarare lustfyllda...kulturtanter som tycker om att dricka rödtjut på Folkoperan och åka på dansresor till Kuba. Om Schwartz och co var hälften så livsbejakande hade jag roppat "hurra!"

Nedan ett smakprov ur bloggen, på följande sätt kommenterar en av kerstinorna finanskrisen:

Jag har väl aldrig brytt mig om världspolitik. Det var Görans domän när vi var gifta. Han brukade grymta till bakom tidningen ibland och då slog jag genast dövörat till. Men nu kan jag inte låta bli att nästan bli lite till mig i trasorna när hela världsekonomin håller på att falla sönder. Jag känner mig uppfriskad, glad, sprallig och nästan som sexuellt upphetsad. Jag vet inte vad som tagit åt mig. När jag ser Henry Paulsons kala, blanka, svettiga hjässa och huvudform kan jag inte låta bli att associera. Det är som alla dessa gubbar står med byxorna nere och allt vi kan göra är att flytta ut i djungeln och leva som infödingar. Vira in oss i stora vackra skinn, dansa och leva av naturens resurser.

Henry Paulson


Tack Jerk och Christine för tipset.

1 kommentar:

M sa...

Men Kerstin & Kerstin KAN ju bara inte vara på riktigt? Lite för bra...